torstai 24. marraskuuta 2011

Peruskoulua

Monenlaista tapahtumaa ja toimintaa mahtuu yhteen tavallisentuntuiseenkin päivään. Yhden tunnin aikana saatetaan ehtiä vyöryen eteenpäin tai saatetaan jäädä pohdiskelemaan jotakin yksittäistä mielenkiinnon kohdetta pitempään.

Äidinkielen tunnilla harjoittelimme esiintymistä, palautteenantoa ja haastattelun tekemistä. Työskentelimme koko ryhmänä, pareittain ja pienryhmissä. Joku oppilas saattoi saada erilaisia jatkotehtäviä kuin joku toinen.

Kuvataidetunnillakin teimme erilaisia töitä. Jokainen tehtävä liittyi jotenkin aiemmin aloitettuihin projekteihin ja niiden valmiiksisaamiseen.

3-4 -luokkalaiset ehtivät tekemään äidinkielen kokeen ja ompelemaan tyynyä samalla tunnilla. Jotkut lukivat kirjaa tai täyttivät lukudiplomiaan. Saatiinpa yksi oppipoikataso suoritetuksi.

Fysiikan tunnilla keskustelimme erilaisista virtalähteistä ja väittelimme siitä, voiko paristoja ladata vai ei. Mikäpä on lukijan mielipide?

Matemaattisesti taitavat kuudesluokkalaiset pohtivat palikkarakenteluun pohjautuen särmiön tilavuuden laskemista sekä tilavuusmittojen muunnoksia.

Kaiken tämän aherruksen lomaan on tietysti sisältynyt lukemattomia, arvokkaita silmänräpäyksiä, jotka ovat taatusti jokaisen oppilaan näkökulmasta olleet erilaisia. Toivottavasti kuulette näitä herkullisia tarinoita kotona.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti